Poznaj podstawy inbound marketingu

blog firmowyAbsolutnie każdy, kto tylko zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem w jakiejkolwiek jego odmianie powinien zdawać sobie sprawę z tego, że jest to aktualnie bardzo obszerna dziedzina. Funkcjonuje w niej całe mnóstwo różnych pojęć, które koniecznie należy poznać nieco bliżej – jedynie dzięki temu możliwe jest skuteczne prowadzenie tego typu działalności. Wiedza związana z rzeczami takimi jak growth hacking czy content marketing jest tutaj absolutnie niezbędna. W poniższym artykule zajmiemy się jednak innym, niemniej istotnym pojęciem – inbound marketingiem.

Inbound marketing stoi w całkowitej opozycji do marketingu rozpraszającego – sam bardzo często nazywany jest również marketingiem przychodzącym. W przypadku inbound marketingu korzysta się przede wszystkim ze znacznie bardziej dyskretnych sposobów na przyciąganie uwagi potencjalnych klientów; głównym celem jest tutaj doprowadzenie do sytuacji, w której osoby takie same, z własnej woli zaczynają interesować się naszą ofertą. W tym celu wykorzystywane są narzędzia takie jak blogi, media społecznościowe czy strony internetowe. Marketing rozpraszający od zawsze korzysta przede wszystkim ze znacznie bardziej nachalnych i inwazyjnych narzędzi reklamowych. Doskonałym przykładem są tutaj spoty reklamowe w telewizji, okienka wyskakujące nagle na stronach internetowych, reklamy w radiu czy też różne rodzaje reklam zewnętrznych takie jak bannery i plakaty wieszane na ulicach.

marketing rozpraszającyPatrząc na to w tym sensie można zatem powiedzieć, że inbound marketing nie jest wcale aż tak nowatorski jak mogłoby się wydawać; w gruncie rzeczy korzysta on z narzędzi doskonale znanych już od długiego czasu. W tym jednak przypadku wszystko skupia się o wiele bardziej na merytorycznym przekazie. Coś takiego powoduje również, że inbound marketing nie jest jednorazowym działaniem – jest to przede wszystkim długi i złożony proces polegający na stopniowym budowaniu treści i zdobywaniu uznania wśród potencjalnych klientów. Doświadczenia wielu firm mogą posłużyć jako doskonały dowód na to, że zamieszczana na swojej stronie internetowej treść o faktycznie wysokiej jakości jest rewelacyjną inwestycją dla każdego. Jest to doceniane zarówno przez użytkowników jak i przez wyszukiwarkę Google, która przyznaje wówczas takiej stronie znacznie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Coś takiego sprawia z kolei, że znacznie zwiększa się na niej ruch, co poszerza także grono naszych potencjalnych klientów.