Reklama sezonowa

reklama w internecieWyszukiwarka Google jest jednym z najlepszych miejsc do reklamy dla każdego, kto tylko świadczy jakiekolwiek sezonowe usługi lub też sprzedaje produkty ściśle uzależnione od danego okresu w roku. Każdego dnia z wyszukiwarki tej korzystają całe miliony internautów, którzy szukają za jej pomocą odpowiednich dla siebie produktów czy usług – dla niektórych osób jest to istna wyrocznia dotycząca tego, z jakich ofert powinni skorzystać. Zaznaczenie swojej obecności w tym wirtualnym świecie z pewnością jest w takim razie bardzo ważne dla każdego przedsiębiorcy. Decydując się na reklamę w tej wyszukiwarce trzeba jednak zdecydować, czy skorzystamy z linków sponsorowanych, czy też z pozycjonowania.

Pozycjonowanie jest procesem którego głównym celem jest zdobycie przez daną stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, najlepiej na pierwszej stronie. Istnieje tutaj jednak pewne ryzyko niepowodzenia, a ponadto całość trwa nierzadko nawet kilka miesięcy. Google często zupełnie niespodziewanie zmienia swoje algorytmy oraz sposoby dobierania stron na wysokie pozycje, przez co może się okazać, że nie zdążymy odpowiednio zareklamować naszej oferty na przykład przed wiosennymi wyprzedażami. Ponadto nikt nie zagwarantuje nam w pełni, że zdobytą raz pozycję będziemy w stanie utrzymać na tyle długo, aby taka reklama przyniosła nam oczekiwane skutki. Z tego też powodu pozycjonowanie będzie znacznie lepszym rozwiązaniem dla firm, którym zależy na stałej reklamie, niezależnie od pory roku.

rekalama ppcW przypadku bardziej sezonowej działalności dobrą propozycją będą kampanie AdWords. Dzięki uruchomieniu takiej kampanii nasza strona może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google nawet po kilku godzinach. Klient ma tutaj pełną dowolność co do modyfikowania wyglądu takiej kampanii – w każdym momencie można na przykład zmieniać treść reklamy czy związane z nią słowa kluczowe. Linki sponsorowane dają nam także pewność co do tego, że nasza reklama będzie wyświetlana akurat w tym okresie, na którym najbardziej nam zależy. Google AdWords może zatem być polecone każdemu klientowi, któremu tylko zależy na sezonowej reklamie. Pozycjonowanie stron jest oczywiście bardzo skuteczne, ale trzeba przy nim nastawić się na bardziej długofalowe działania, które przynoszą efekty dopiero po pewnym czasie. Linki sponsorowane to reklama bardzo charakterystyczna dla biznesu dynamicznego, w którym liczy się szybkość działania i nastawia się na błyskawiczne uzyskiwanie efektów.