Google AdWords – kampania reklamowa

reklama adwordsAby zwiększyć ilość osób odwiedzających stronę internetową firmy, wystarczy stworzyć reklamę w Google AdWords. Jak to zrobić i na jakiej zasadzie działa ten system reklamowy?

Zalety Google AdWords

Google AdWords jest narzędziem reklamowym, które wyświetla internautom dopasowaną do określonych słów kluczowych reklamę danej firmy. Linki sponsorowane dopasowane są do fraz, jakie wpisywał użytkownik w wyszukiwarce i jakie zostały do niej przypisane przez twórcę – w ten sposób użytkownik zyskuje reklamę, która naprawdę go interesuje i z której oferty być może skorzysta. Reklamująca się w ten sposób firma zyskuje zaś klienta, który naprawdę jest zainteresowany prezentowaną przez nich branżą, bądź ich produktami – a nie takiego, który szybko wyłączy reklamę. Jak wiadomo, środki masowego przekazu – w typie radia, czy telewizji – prezentują słuchaczom/oglądającym reklamy ulotne. Nawet wielokrotne ich wyświetlenie, czy odsłuchanie może nie przełożyć się na efekt w postaci realnego zainteresowania produktem. Google AdWords działa na innej zasadzie – skoro użytkownik sieci wpisał dane słowa kluczowe, to widocznie czegoś mu potrzeba. Pod ręką ma od razu link, w który może kliknąć – i na przykład zamówić coś do domu. W ten sposób reklama może spowodować jego natychmiastową reakcję. Dodatkowym plusem jest zaś płatność nie za wyświetlenie, lecz właśnie za kliknięcie w dany link!

Płatne kliknięcie

W przypadku linków sponsorowanych, które wyświetlają się dzięki Google AdWords, twórca płaci jedynie za to, na czym zależy mu najbardziej – za obecność internautów na swojej stronie internetowej. Ile jednak kosztuje takie jedno kliknięcie? Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, bowiem Google wychodzi z założenia, że dana reklama warta jest tyle, ile zechcemy za nią zapłacić. Opracowano zatem system licytacji stawki za jedno kliknięcie w link, wyświetlający się po wyszukaniu danych słów kluczowych. Nie wiadomo przy tym jaką stawkę zaproponowała konkurencja. Aby precyzyjnie oszacować optymalną stawkę za kliknięcie potrzeba nabrać nieco doświadczenia. Jest to jednak kluczowe dla pomyślnego przebiegu kampanii. Cena zależy zatem od trzech czynników:

ile płaci się za kliknięcie- popularności danego słowa kluczowego (wszak im bardziej popularne i ogólne słowo, tym większą będziemy mieć konkurencję)

- stawek licytowanych przez innych

- jakości reklamy